LifestyleZdrowie

Gimnastyka poranna – ćwiczenia

Gimnastyka poranna – ćwiczenia

Wiele z nas czuje się sennymi nawet kilka godzin po wstaniu z łóżka. Zdarza się, że marzymy o śnie będąc już w pracy. Zatem jak skutecznie rozbudzić swój organizm? Co może sprawić, że poczujemy się lepiej? Odpowiedź jest bardzo prosta! W odzyskaniu energii z pewnością pomoże nam gimnastyka poranna, ćwiczenia rozciągające oraz dobre nastawienie. 

gimnastyka poranna ćwiczenia

Gimnastyka poranna – od czego zacząć?

Do rozpoczęcia porannej gimnastyki potrzebna jest przede wszystkim motywacja oraz dobre nastawienie. Dzięki temu nawet najbardziej ponury poranek stanie się wyjątkowy. Wiele osób zadaje sobie pytanie kiedy zjeść pierwszy posiłek? 

Specjaliści zalecają wykonywanie ćwiczeń 2h po śniadaniu. W momencie, kiedy nie mamy wystarczająco dużo czasu, przed gimnastyką powinniśmy wypić szklankę przegotowanej wody. Posiłek natomiast zjedzmy po porannym rozciąganiu.

Stretching

Stretching, czyli rozciąganie niesie za sobą wiele korzyści. Pierwszą z nich jest oczywiście rozbudzenie wszystkich mięśni. Jednak przy regularnym praktykowaniu porannych ćwiczeń, ciało staje się sprężyste, a układ kostny bardziej elastyczny. Dzięki temu będziemy się czuć lepiej we własnej skórze i zyskamy większą świadomość własnego ciała. Doprowadzi to do dużo lepszego samopoczucia podczas całego dnia. Ponadto stretching poprawia krążenie oraz wzmacnia ścięgna i mięśnie.

Ważne jest, aby podczas rozciągania pamiętać o każdej części ciała. Gwarantujemy-to działa! 

Zanim rozpoczniesz stretching, rozgrzej swoje ciało! Możesz to zrobić za pomocą biegu lub marszu w miejscu, pajacyków, czy też skoków na skakance. Dodaj do tego krążenia ramion w tył i przód.

Stretching – ćwiczenia na nogi

  • Stretching nóg – ćwiczenie 1

Usiądź z wyprostowanymi, złączonymi nogami. Stopy skieruj w stronę głowy. Chwyć dłońmi palców i staraj się przybliżać do stóp. Co jakiś czas pogłębiaj skłony, ale nie rób tego na siłę!

  • Stretching nóg – ćwiczenie 2

Przejdź do siadu w szerokim rozkroku z wyprostowanymi nogami. Naciągnij palce w stronę twarzy. Lewą dłonią chwyć stopę po tej samej stronie. Prawą rękę połóż na drugiej. Pogłębiaj pozycję. Ćwiczenie wykonaj analogicznie na prawą stronę.

  • Stretching nóg – ćwiczenie 3

Stań w rozkroku. Staraj się dłońmi dotknąć podłogi, ale nie zginaj nóg w kolanach. Nie musisz ćwiczenia robić na siłę. Delikatnie pogłębiaj skłony w miarę swoich możliwości. Nie martw się, po regularnych ćwiczeniach będziesz mieć większy zakres ruchów.

gimnastyka poranna ćwiczenia

Stretching – ćwiczenia na plecy oraz szyję 

  • Stretching pleców – ćwiczenie 1

Połóż się na brzuchu. Obciągnij palce stóp, tak aby dotykały one podłoża. Podeprzyj się na wyprostowanych rękach. Delikatnie odchylaj głowę do tyłu, ale nie za bardzo. Pozostań kilkadziesiąt sekund w tej pozycji.

  • Stretching pleców – ćwiczenie 2

Stań w rozkroku. Wykonaj powolne krążenia głowy w obie strony. Pamiętaj, aby ilość powtórzeń była taka sama.

  • Stretching pleców – ćwiczenie 3

Przejdź do klęku podpartego. Następnie pośladkami dotknij pięt. Stopy pozostaw obciągnięte. Czoło oraz ręce połóż na podłodze. Pozostań chwilę w tej pozycji. Po około 30 sekundach przejdź do kociego grzbietu.

Gimnastyka poranna – ćwiczenia

Początkowo do porannej gimnastyki mogą wystarczyć ćwiczenia z zakresu stretchingu. Jednak, kiedy czujemy potrzebę większego wysiłku lub mamy dużo czasu, warto zrobić coś więcej.

Bardzo efektywny może okazać się jogging na świeżym powietrzu. Oprócz rozruszania mięśni dużo może zyskać nasz umysł. Poranne bieganie polepszy naszą koncentrację! Jeśli nie lubimy biegać możemy postawić na rower, rolki lub spacery z pupilem.

Taka forma gimnastyki porannej wymaga jednak dużo czasu. Jeżeli nie możemy sobie na to pozwolić, wybierzmy intensywne ćwiczenia w domu. Mogą to być serie pompek, przysiadów, brzuszków lub krótki trening interwałowy. Pamiętaj jednak, że przed większym wysiłkiem należy zjeść pełnowartościowy posiłek!

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.